نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4146
-
الف
+

رسالت ویژه آی فیلم 2 برای مخاطبان کودک و نوجوان فارسی زبان افغانستان و تاجیکستان

کانال تلویزیونی آی فیلم 2 ، دارای ظرفیتی منحصر به فرد برای تمرکز بر حوزه کودک و نوجوان فارسی زبان جهان می باشد.

به گزارش آی فیلم 2 ، به تازگی خبرگزاری آنا طی یک یادداشت با بیان اینکه راه اندازی کانال آی فیلم۲ ، امکان تماشای فلم و سریال‌های ایرانی را برای فارسی زبانان غیر ایرانی فراهم کرده، از ظرفیت های منحصر به فرد این رسانه تلویزیونی سخن رانده است.

کانال آی فیلم ۲ که چهارمین کانال از خانواده شبکه آی فیلم است، اکنون یکی از مهم‌ترین نمایندگان رسانه‌ای ایران است که در کشورهای فارسی زبان فعالیت می کند و باید تقویت شود.

در یادداشت این خبرگزاری آمده است: شمال شرقی ایران همواره كانون فرهنگ و رشد بزرگانی مانند مولوی، فارابی، جامی، خوارزمی و... بوده است که هر کدام رسانه‌ای برای زمان خود بوده‌اند.

به باور این خبرگزاری ، رسانه‌هایی مانند آی‌فیلم ۲ برای هم زبانان ما نقش آفرینی به مراتب بیشتر از بازنشر تولیدات شبکه‌های داخلی را بر عهده دارد که تنها یکی از آن‌ها می‌تواند فعالیت برای کودک و نوجوان باشد. اقدامی کم هزینه و بسیار پر فایده.

در این یادداشت با تاکید بر نقش پررنگ و اساسی آی فیلم2 در ساخت و نشر برنامه هایی با موضوع‌ تربیتی و آموزشی برای کودک و نوجوان، تصریح شده است که در مباحث فرهنگی مسائل مربوط به کودکان در دستور کار رسانه‌های بزرگ جهانی قرار دارند . آی فیلم 2 نیز با توجه به ظرفیت ویژه خود می‌تواند برای بچه‌های فارسی زبان کشورهای همسایه نیز برنامه نشر کند، کما این که در جدول نشر این کانال که ویژه فارسی زبانان جهان به‌ویژه تاجیکستان و افغانستان است، بخش ویژه نشر سریال‌های مختص نوجوانان و کودکان وجود دارد.

بر این اساس، این رسانه برون مرزی دارای قابلیت بر عهده گرفتن نقشی مهم در ساخت دنیای بهتر را دارد تا با ایجاد فرصت‌های همکاری و هم آوایی میان فارسی زبانان و حتی وابستگان به فرهنگ قدیم از یک حوزه تمدنی، زمینه ساز آینده‌ای نیک باشد.

در خصوص یادداشت فوق باید گفت که کانال تلویزیونی آی فیلم 2 از بدو راه اندازی، بخشی از نشرات خود را به برنامه و سریال های مختص مخاطبان کودک و نوجوان اختصاص داد ، با این وجود این رده سنی مخاطب، ظرفیت بالایی برای فعالیت رسانه ای دارد.

سریال های مختص ژانر کودک و نوجوان این کانال تلویزیونی هر روز ساعت ساعت 16:00 به وقت کابل، 15:00 به وقت تهران  و 16:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان نشر می شود.

در ادامه به مجموعه های تلویزیونی که با استقبال بسیار خوب مخاطبان کودک و نوجوان آی فیلم2 روبه رو شد، اشاره می کنیم.

«قصه های تا به تا»

سریال پرخاطره «قصه های تا به تا» ساخته «مرضیه برومند» محصول سال 1373 خورشیدی سال گذشته از آی فیلم 2 نشر شد و با استقبال خانواده های فارسی زبان روبه رو شد.

«شکرستان» 

مجموعه انیمیشنی و پرطرفدار «شکرستان» به کارگردانی «سعید ضامنی» و «بابک نظری» و «عباس جلالی یکتا» از دیگر برنامه های نشر شده از آی فیلم 2 بود که مورد توجه مخاطبان خردسال این کانال تلویزیونی قرار گرفت.

«دنیای شیرین دریا»

 سریال «دنیای شیرین دریا» به کارگردانی «بهروز بقایی» داستان دختری به نام «دریا» بود که به همراه خانواده خود در یکی از قریه های شمال کشور ایران با امکاناتی اندک زندگی می‌کرد، سال گذشته از این کانال تلویزیونی نشر شد.

«خانه ما» ، «بزرگ مرد کوچک»، «سوغات جنگل»، «مدرسه ما»، «مجید دلبندم» ، «همه بچه های من»، «مثل من  مثل تو» ، «آب پریا»، «امروز و فردا» ، «دنیای شیرین» ، «سمندون» و «صد و یک راه برای ذله کردن» از جمله سریال هایی بوده که تاکنون از کانال تلویزیونی آی فیلم2 به نشر رسیده است.

گفتنی است که شبکه جهانی آی فیلم 2 با توجه به اهمیت و نقش به سزای نشرات و تولیدات آثار تلویزیونی برای کودک و نوجوانان فارسی زبان در کشورهای همسایه، همواره تلاش می کند بیش از پیش در این بخش فعالیت داشته باشد.

م ح / ح ح

نظر شما
ارسال نظر
بهار از تهران

خیلی خوبه، واقعا خاطرات دوران بچگی مان زنده میشه.

نظیف از کابل

تشکری می کنم به خاطر نشر سریال های مخصوص اطفال در آی فیلم2، بچه های من خیلی سریال سیب خنده را دوست دارند.

فاطمه از هرات

من یک مادرم، همراه طفل خردسنم سریال های دنیای شیرین، قصه های تابه تا و دنیای شیرین دریا را تماشا کردم. باز هم سریال های این رقمی نشر کنید.

کاربر مهمان

عالی است.

کاربر مهمان

برنامه های ویژه اطفال بیشتر نشر کنید.